Als je bij de spaarrekening het geld vrij kunt opnemen, kun je zonder boete elke week switchen.
Hoe verstandig dit is, is een andere vraag: het overboeken gaat doorgaans via een tussenrekening, en tijdens de overboekingsperiode ontvang je geen rente.
Daarnaast zal de bank met de hogere rente na enige tijd de rente ook laten zakken, zodat je wat achter de feiten aanholt als je het spaargeld steeds verplaatst…is mijn ervaring.

Toch kan "schuiven" voordelig zijn: een jaar lang regelmatig schuiven tussen diverse rekeningen leverde de Consumentenbond € 333 aan rente op.
€ 20.000 spaargeld Rabo InternetSparen: € 194 aan rente
Regelmatig schuiven leverde €138,68 extra op. Hiervoor werd 14 keer het tegoed verplaatst van de ene naar de andere bank.