Kan je een ING rekening voor een 12 jarige al aanvragen voor hij 12 is?

Mijn kleine broertje word 12, van mijn ouders mag hij een bankkaart zo'n rekening met een kaartje, dan voelt ie zich stoer :p.
Maar ik vraag me af of je voor je 12 bent al een rekening kan aanvragen bij ING?
Want hij verjaard 6 juli, we gaan 8juli naar Italië, hij wil graag zijn bankkaart meenemen.
Maar natuurlijk gaan die niet klaar zijn op 2 dagen !
Dus ik vraag me af of je een rekening kan aanvragen zodat hij klaar is (en geactiveerd word ofzo) als hij op zijn verjaardag of de dag erna hem komt halen..
Bedankt !

Mvg,

James

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
2.4K

Het beste antwoord

In belgie is het mogelijk De ING go to 18-rekening te openen dit is een gratis zichtrekening speciaal voor jongeren.

Dit is voor alle jongeren van 12 tot en met 17 jaar.
Helaas moet je broertje toch nog even wachten totdat hij echt 12 is. Hij kan op de dag dat hij 12 wordt samen met je ouders en zijn legitimatiebewijs en die van je ouders naar de bank, daar maken ze dan alles in orde.
Een bankpas is nog niet klaar in 2 dagen, maar als jullie terug zijn van vakantie ligt zijn pas voor hem klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord en sorry voor de lange wacht :P..
Ja mijn broer is een beetje teleurgesteld maar mijn Pa heeft hem erop gewezen dat hij het niet eens in het buitenland gebruiken kan dus hij kan er wel mee leven :P..
Op 8 Juli vertrekken we dus ja .. hij is trouwens vandaag jarig :p..
He has bad luck i guess..
Bedankt voor het antwoord. -James

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, je kan een kinderrekening aanvragen al voor zijn 12de. Dit gaat op zijn 12de automatisch over in een jeugdrekening.
Maar je kunt ook voor de kinderrekening sowieso al een betaalpas erbij aanvragen en zelfs zelf ontwerpen!
Zie bron voor de detail informatie :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Kortom: hij hoeft nog geen 12 te zijn voor zowel de pas of de rekening.