Wat is dit voor munt?

Ik vond deze in mijn portomonee (zie foto). En is deze munt veel waard of is ie gewoon twee euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die vond ik laatst ook in m'n portomonnee (leuke spelling!). Ik zat me ook al af te vragen hoe het zat, dus ben weer blij met de antwoorden.

Antwoorden (7)

haha dat is gewoon 2 euro alleen uit een ander land.

Toegevoegd na 4 minuten:
hier heb je nog een

Toegevoegd na 6 minuten:
joune is: 2 Euromunt van Nederland uit 2009 met het motief 10 jaar euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat op dat de munt uit nederland komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is een speciale editie waarschijnlijk je hebt nog twee verschillende
Dat is gewoon een buitenlandse 2 Euro Munt.
Echter zijn er wel verzamelaars die meer bieden voor deze munt dan dat ie waard is. Dit omdat deze miscchien exclusief is voor verzamelaars in Nederland.

Je kan hem op MP aanbieden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is echt niet meer dan 2 euro waard heb die zo vaak gezien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg je echt niet meer voor, zijn er teveel van.
Sorry, het is gewoon €2. Er zijn er heel veel van in omloop, gewoon een speciale uitgave ter ere van iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar van wat dan?
Dit is een doodnormale euro munt die je gewoon kunt uitgeven. De achterkant is gemaakt door een kind voor het 10 jarige bestaan van de euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijna iedere euroland heeft die speciale 2 euro uitgeven, aan de tekst achterop kun je zien uit welk land.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van Powergen is juist. Toegevoegd na 45 seconden:
Ik heb van die munt wel 10-tallen langs zien komen.
Het is een 2 euro munt ter ere van het 10 jarig bestaan van het Europees Monetair Fonds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze munt is in 2009 door alle EU-landen uitgegeven als herdenkingsmunt ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van de Europese Monetaire Unie. Hij is gewoon 2 euro waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is een gewone twee euro munt,
deze munt heb ik ook een keer gehad!
als je toch zit te twijfelen, kan je ook langs je bank gaan, en het daar vragen
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke maar ik geloof je