Kan ik een lening afsluiten met mijn vriend?

Wij zijn niet getrouwd en wij hebben geen samenlevingscontract. Wij willen wel graag samen de lening afsluiten i.v.m. dat wij niet alleen het geld kunnen krijgen wat we moeten hebben voor een huis.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Lenen
1.7K

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat is geen probleem. Ga eens met de bank praten, zou ik zeggen.
Mits je draagkracht voldoende is natuurlijk. Dan is het de vraag of je samen wel het bedrag bij elkaar kunt krijgen wat je individueel niet lukt.
Belangrijk punt van aandacht is wel dat beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn voor heel de lening. En de rentebetaling.
Dus als je vriend/vriendin spoorloos verdwijnt, gaat de bank helemaal niet op zoek, maar kloppen ze gewoon bij jou aan voor het hele bedrag.