hoe kan ik het oplossen als ik een lening niet kan afbetalen?

Hoe kan ik het oplossen als ik door omstandigheden geen geld meer heb om een (grote) lening af te lossen bij een kredietverstrekker. (en niet de schuldsanering in wil).

Weet jij het antwoord?

/2500

Neem contact op met de leningverstrekker en probeer daarmee een andere afbetalingsregeling te treffen

Als een andere aflossingsregeling niet getroffen kan worden zal je naar de schuldhulpverlening toe moeten stappen. Toegevoegd na 3 minuten: Je kunt daar bij de gemeente meer informatie over krijgen.

Ik weet niet veel over je situatie en hoe groot je schuld is. Naast een betalingsregeling kun je misschien meer bezuinigen op zaken die je niet echt nodig hebt zoals abonnementen, vakantie. Misschien kan je zaken verkopen die je in dit noodgeval kan missen zoals bijvoorbeeld een auto. Je zal ook meer moeten letten op de boodschappen en minder dure varianten kunnen nemen van bepaalde producten. Ook proberen je inkomen te vergroten door een (bij)baan te nemen (thuiswerk, folders rondbrengen, etc). Zoals eerder gezegd zijn er weinig gegevens over je bekend maar hopelijk helpt dit iets.

Op de eerste plaats: Verminder je uitgaven. Hoe dan ook. Als er meer uitgaat dan er inkomt is er iets mis. Op de tweede plaats: Verhoog je inkomen. Zoek een baan. Of een baantje erbij. Bijv. als productiemedewerker. Lees en houd je aan alle tips van "een dubbeltje op zijn kant." http://dubbeltje.rtl.nl/ Ze zoeken nog nieuwe deelnemers: Het team van “Een Dubbeltje op zijn Kant” zorgt ervoor dat je weer controle krijgt over je financiële situatie. Geef je nu op!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100