kan ik prive lenen aan mijn eenmansbedrijf ?

Ik wil als ZZp'er starten, kan ik privé het startkapitaal uitlenen aan mijn eenmansbedrijf tegen een algemeen gebruikte rent, en deze lening aflossen uit de winst van dit bedrijf ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.4K

Antwoorden (2)

Nee. Bij een eenmanszaak is er geen scheiding tussen bedrijfs- en privermogen.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
++
Ja , bijna iedere startende kleine ondernemer start met eigen Prive geld ( spaar geld ) of leent van familie of ? En komt de onderneming geld te kort moet er geld bij komen vaak uit Prive middelen . Ja tegen het gelden rente percentage evt met een risico opslag . . Ja dus .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Kapperkort mee dus je kunt als zzp-er geen verschil maken tussen onderneming of privé. Antwoord computoon is het juiste.