Wanneer moet ik uiterlijk mijn lening van studiefinanciering stopzetten als ik maar 1 maand wil lenen?

Ik wil bijvoorbeeld alleen in de maand februari bijlenen en in de maand maart niet meer. Wanneer moet ik dan de lening weer op 0 zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
2.1K

Antwoorden (1)

Je kunt je studiefinanciering per direct stopzetten, maar ook met een einddatum in het verleden of de toekomst. Je doet dat door in te loggen op DUO.nl
De link in de bron legt uit hoe je in enkele stappen de studiefinanciering kan stopzetten.

N.B: Als je geen recht meer hebt op studiefinanciering, heb je ook geen recht meer op je studentenreisproduct. Denk er dus aan dat je je studentenreisproduct stopzet bij de automaat uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Vanaf de eerste van deze maand mag je niet meer met je studentenreisproduct reizen.

Toegevoegd na 10 uur:
Als je de lening wilt stopzetten, moet je het bedrag weer op € 0 zetten door in te loggen met je DigiD-code

Je moet je wijziging uiterlijk op de eerste van de maand doorgeven. Wil je bijvoorbeeld in de maand maart minder geld lenen? Dan moet je dat uiterlijk op 1 maart hebben doorgegeven. Als je eerder weet dat je in maart niet meer wilt lenen, is het aan te raden dit eerder door te geven.
http://www.duo.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=453,E=0000000000041202913,K=731,Sxi=14,Case=obj(9228),ts=OcwDuoNew
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi! Bedankt voor de reactie, maar misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Ik bedoel namelijk niet mijn studiefinanciering zelf maar een extra lening. Studiefinanciering is mijn prestatiebeurs oftewel basisbeurs + aanvullende beurs.
En daarnaast kan je ook nog extra lenen dus basisbeurs + aanvullende beurs + lening. Die lening moet je voor het eerste van de maand aanvragen (als je in februari geld wil lenen, moet je dus voor 1 februari het hebben aangevraagd)
Maar ik vraag mij af wanneer je hem weer moet opzeggen, zodat hij niet 2 maanden doorloopt.
fisbel
10 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord aangevuld!