Kan ik een lening afsluiten op basis van de uitbetaling van een levensverzekering?

Ik zit met een klein probleempje. Over vier jaar ontvang ik een forse uitbetaling van een levensverzekering. Echter kan ik het geld nu stukken beter gebruiken dan over vier jaar en is mijn inkomen niet toereikend genoeg om zo'n dergelijk groot bedrag op basis van mijn inkomen te lenen. Is er daarom een mogelijkheid in Nederland om ergens geld te lenen waarbij pas hoeft te worden uitbetaald na enkele jaren op basis van een financieel onderpand als deze.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
1.3K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Interessante vraag + en ik ben benieuwd.

Antwoorden (2)

Ja, dat is mogelijk, dat heet voorschot op polis.
Steek je licht maar eens op bij verschillende verzekeringsmaatschappijen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Het belenen van een polis van de levensverzekering is alleen mogelijk als in de voorwaarden van de levensverzekering staat dat dit mogelijk is. Je kunt de lening aanvragen bij de verzekeraar waar je levensverzekering loopt. Meestal kun je zo’n 90 à 100 procent van de afkoopwaarde lenen. Je kunt lenen tot uiterlijk de einddatum van de verzekering."