Om maar gelijk met de deur in het koningshuis te vallen: in 2015 waren we met zijn allen een dikke 40 miljoen kwijt aan de monarchie.

Gedurende zijn jaren als president zal Macron tussen de 15.000 en 19.000 euro per maand verdienen.Jaarlijks komt dat op een nettoloon van zo’n 180.000 euro neer. En nee, daar is de Franse president internationaal niet zo’n grote verdiener mee. Ter vergelijking: als Amerikaanse president verdiende Barack Obama zijn laatste jaar 395.000 dollar, omgerekend zo’n 362.000 euro per jaar
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
@fremar je moet dan wel naar alle kosten kijken en niet alleen bij ons koningshuis want daar neem je alle kosten. Dus bij de rest ook even alle daarbij behorende kosten.
fremar
6 jaar geleden
dit lijkt mij een hopeloze zaak,de vraag is in feite ook niet te beantwoorden,elk land is anders.Ik gaf maar enkele cijfers die ik vond
ronron1212
6 jaar geleden
@fremar dan moet je alleen de salaris kosten tegenover elkaar zetten en niet alles wat het koningshuis krijgt (kost) tegenover inkomsten van anderen.
LeonardN
6 jaar geleden
+Het laat iig zien dat ons konigshuis een multitude meer kost dan een president. Ik zou niet weten hoe een bedrag van zeg 5 ton nog naar 40 miljoen kan worden getrokken.
ronron1212
6 jaar geleden
@LeonardN de beveiliging van de president de gebouwen die er staan voor de president de bewaking en de beveiliging van de oude presidenten enz
LeonardN
6 jaar geleden
De bewaking voor de koning/het koningshuis kan je zo wegstrepen tegen die van een president. Ik vraag me af of oud-presidenten in Nederland bewaakt moeten worden. Wordt dat gedaan in bij ons vergelijkbare landen? Geen idee.