Hoe kan ik meer leren over marketing en sales?

Hoe kan ik meer leren over marketing en sales en hoe kan ik daar beter in worden? Ik wil graag een goede baan vinden in deze richting.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Economie
1.2K

Antwoorden (2)

Met een opleiding marketing en sales. Of een curus/training in die richting. Een aantal voorbeelden staan in de bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevallig zat ik met hetzelfde probleem. Ik heb kortgeleden gesolliciteerd voor een stageplek met stagevergoeding. Je zou ook kunnen kiezen voor stages zonder vergoeding, maar dat is helemaal afhankelijk van jouw keuze (deze zijn natuurlijk makkelijker te vinden). Ook heb ik bij een callcenter gewerkt (telemarkting) en zat er over na te denken om als salespromoter te gaan werken (producten verkopen in of aan winkels). Wat belangrijk is dat je wel moet beseffen dat je onderaan moet beginnen en wanneer je wat maanden stage hebt gelopen en/of een lage baan hebt gehad in de marketing het al veel makkelijker wordt om echt een baan te vinden in de marketing en sales.