Tuurlijk! Anders zouden bedrijven geen reclame maken!

Door reclame te maken moeten bedrijven welliswaar eerst veel betalen om te reclame uit te mogen zenden, maar (als het goed is) zullen ze er veel klanten mee verdienen. Iedereen heeft wel eens of meerdere keren iets gekocht omdat je het hebt gezien in een reclame.

Oftewel: reclame zorgt voor meer bekendheid=meer mensen die de product(en) kopen waardoor de omzet stijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is het hele idee achter reclame. Meer omzet draaien. Als het goed is draai je meer meer omzet dan dat de reclame kost, en gaat uiteindelijk ook je winst omhoog.