Wat is het verschil tussen Gebonden hulp en ongebonden hulp, wat is 'brutobinnenlands product'?

Economie:

- wat is gebonden hulp, wat is ongebondenhulp en het verschil

- wat betekent het begrip 'brutobinnenlandsproduct'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie
8.9K

Het beste antwoord

Een land dat gebonden (ontwikkelings)hulp ontvangt van een ander land, moet dit geld uitgeven in het land, waarvan het de hulp heeft ontvangen. Aan ongebonden (ontwikkelings)hulp zitten geen of minder voorwaarden.

Het Bruto Binnenlands Product (BBP) is de totale geldwaarde van alle in een land geproduceerde eindproducten en -diensten gedurende een bepaalde periode (meestal een jaar).
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

gebonden hulp is dat een ontwikkelingsland het gekregen geld, in het land van uitgeven waar zei het geld van hebben gekregen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze moeten het geld dus weer terug geven aan het land dat het uitgegeven heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze moeten het geld uitgeven in het land van herkomst