Is Bitcoin wel veilig?

Iedereen heeft het over crypto, maar hoe veilig is het?

een jaar geleden
1.3K
ronron1212
een jaar geleden
Niet want het is geen echt geld het is iets van vraag en aanbod. De waarde kan stijgen maar ook dalen. De laatste maanden is de bitcoin haast gehalveerd in waarde.

Antwoorden (1)

Bitcoin en andere cryptomunten werken anders dan banken. Je bent namelijk samen met BTC de kluis. Jij als houder bent als ware de 'gatekeeper'. Over het algemeen houd Bitcoin zich aan de afspraak. Zo heeft nog niemand sinds 2009 de kluis weten te kraken. Ook is Bitcoin 99,9% van de tijd online geweest. Echter ligt er altijd gevaar op de loer. Zo kunnen hackers of scammers via jou de Bitcoins die je bezit stelen. Hier ligt het grootste gevaar.
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Ik zou zeggen dat het grootste gevaar niet in het stelen ligt, maar in de fluctuerende waarde van de cryptomunt. Ik snap dat dit (een vorm van) reclame is, maar geef dan een iets vollediger beeld van wat "gevaar" kan inhouden.