Wat is blockchain technologie?

Hoe zit dat in elkaar en hoe kan er iets mee kopen?

2 jaar geleden
1.4K
Antoni
2 jaar geleden
Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Blockchain vind je een uitgebreide, maar relatief eenvoudige uitleg.

Antwoorden (1)

Blockchain-technologie is een gedistribueerde database die het mogelijk maakt om veilig, transparant en fraudebestendig gegevens bij te houden. Elk record in de database (een "blok" genoemd) is gekoppeld aan het vorige blok, waardoor een digitale "keten" van records ontstaat. Deze keten is gedecentraliseerd, wat betekent dat hij niet wordt gecontroleerd door een enkele entiteit.

Blockchain-technologie heeft veel potentiële toepassingen, waaronder het mogelijk maken van een vertrouweloze uitwisseling van digitale activa, het vereenvoudigen van het beheer van de toeleveringsketen en het waarborgen van de integriteit van gegevens. Het zou ook een revolutie kunnen betekenen voor stemsystemen en kunnen helpen bij de bestrijding van fraude en corruptie.