Wat zijn de unhosted wallets die de Europese Unie wil verbieden?

Twee weken geleden kwam in het nieuws dat de Europese Unie de regels rondom cryptocurrency wil aanscherpen. Wat zijn de unhosted wallets die de Europese Unie wil verbieden?

2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

We kunnen onderscheid maken tussen gehoste en niet-gehoste wallets. Met gehoste wallets worden uw sleutels online opgeslagen door een vertrouwde derde partij. Deze partijen zijn veelal exchanges zoals Coinbase, Binance of Bittrex. Wanneer u een account bij deze entiteiten aanmaakt, zullen ze een vermelding in hun interne database maken en uw account koppelen aan een set sleutelparen voor de verschillende munten die ze hebben vermeld.

Naast gehoste wallets zijn er ook niet-gehoste wallets. De meest populaire niet-gehoste wallet is waarschijnlijk MyEtherWallet, die Ether (ETH) en alle ERC-20-tokens (tokens die "leven" op de Ethereum-blockchain) kan opslaan. Die wallets bieden een interface om uw geld te controleren of transacties in uw webbrowser te maken, maar u moet de sleutels bij elke login verstrekken.