kan ik voor kleine bedrag in iets investeren?

Zoals bedrijf, startend bedrijf etc in ruil voor certificaat , of bij winst van bedrijf geld terugkrijgen, en als niet goed gaat is geld gewoon weg. Iets van beleggen en aandelen. Maar graag op kinderlijk eenvoudig manier.

Toegevoegd na 13 uur:
Graag via i-deal betalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
3.3K

Antwoorden (4)

Afhankelijk van wat jij klein noemt: denk eens aan microkredieten, daar help je mensen in de 3e wereld een eigen zaakje op te zetten. Dat kan gaan van een naaimachine t/m een fabriekshal. Er zijn verschillende instanties die daar aan doen, hier is er één van:

http://www.cordaidmicrokrediet.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ontwikkelingshulp.nu/?gclid=CJ2wzNzb4LQCFaTMtAodGTsA6g

Op TV is thans ook een reclame van een microkrediet die met een 100% garantie werkt (ik denk echter niet dat je haast moet hebben).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor antwoord!! Die van ontwikkelingshulp.nu heb ik eigenlijk niks aan. En eerste link heb ik zeker wat aan. Voor 25 euro geef ik al mircokrediet, dat lijkt mij wel nog veel leuk en beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat wordt m ook niet....Want ik wil eenmalig doneren via ideal.
Studenten van MBO en HBO-opleidingen die iets bedrijfskunde-achtigs doen, moeten vaak een eigen onderneming opzetten waarvoor ze ook aandelen moeten verkopen. Je koopt dan b.v. voor 25 euro een 'aandeel' en als er winst is, krijg je je geld terug, met dividend. Voor een voorbeeld, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet duidelijk, maar ik zal dit zeker bestuderen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar kan ik geld doneren dan?
Je zou affiliate kunnen worden bij Banners Broker. Dat kan al voor een bedrag vanaf $25,- , (iets meer investeren is wel beter), en dat verdiend ontzettend goed. Die investering heb je er zo uit, en daarna verdien je alleen nog maar. En het is kinderlijk eenvoudig.
11 jaar geleden
Jazeker,

Veel MBO en HBO scholen zijn lid van de stichting Jong Ondernemen.

Jong ondernemen geeft jongeren en studenten de gelegenheid om een klein bedrijfje de starten. Zonder aandeelhouders komen ze niet verder.
Uit mijn hoofd kost één aandeel 15 euro. Het is natuurlijk niet zeker dat jij je geld terug krijgt. Je moet dus goed investeren in een bedrijf.

Er is binnenkort een beurs in Nederland waar veel van dit soort bedrijfjes staan. Ze proberen potentiële aandeelhouders te trekken. Je krijgt hiervan wel een bewijs dat jij een aandeel bij hun hebt gekocht.