hoe kan ik het beste alles leren over aandelen?

Ik wil zo snel mogelijk beginnen met aandelen kopen en verkopen. Ik weet er al vrij veel vanaf, maar zou mijn kennis graag nog uitbreiden. Is er bijvoorbeeld nog een goed boek met tips, bijvoorbeeld die van warren buffett, of is er een goede site? Wie kan me even op weg helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door je alleen met theorie bezig te houden. In de praktijk kost het je alleen maar geld.

Het beste antwoord

Het is een beetje afhankelijk van wat u vrij veel kennis noemt. In een leerboek financiering voor het HBO en WO komt u van alles tegen over de verschillende aandelen (prioriteitsaandelen, preferente aandelen, cumulatief preferente aandelen) maar ook over obligaties en opties. Dat is de theorie en het kan geen kwaad u daar goed in te verdiepen, al zal het alleen voor de kennis van de verschillende termen zijn zodat u weet waar u het straks over hebt. De eerdere gedane suggestie van een aandelenclub is zeker goed, ook al omdat die nog eens een spreker in kunnen huren en meer van dat soort zaken er om heen. Maar bedenk wel steeds dat de koersen van aandelen lastig te voorspellen blijven. Als dat wel zo was dan had namelijk iedereen een geldboompje in de tuin staan en dat is toch echt niet zo. Koersen volgen, wat men in de theorie wel eens noemde, een 'Random walk'. U wilt er in stappen op het moment dat de economie nog steeds kwakkelt en met het aantrekken van de economie zullen ook de koersen over het algemeen (voor een individueel bedrijf kan het anders zijn) flink stijgen. Geen verkeerd moment om te beginnen dus. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door bij een aandelen clubje te gaan.
Dit is een groep mensen die als hobby het handelen in aandelen hebben. En ervaring is de beste leermeester