Hoe is het mogelijk dat aandelen van air france-klm vandaag met 19 procent zijn gestegen?

Volgens de kwartaalcijfers gaat het veel slechter dan de analisten dachten. De nettwinst is fors omlaag gegaan.
De aandelen zouden dan in prijs moeten dalen.
Dus hoe is het nou in hemelsnaam mogelijk dat de aandelen zo enorm zijn gestegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.2K

Antwoorden (3)

Hoe dat mogelijk is , er zijn dan mensen of instellingen die verwachten dat na wat bezuinigingen , het rendement verbeterd . Of dat er een gerucht rond gaat dat er een overname opkomst is of dat er een vijandige overname opkomst is . Ja , hoe het kan er worden gewoon aandelen gekocht met welke motieven dan ook en dat doet de koers stijgen . Er kunnen ook net lucratieve vracht orders of dat er landing's rechten vrij komen op goede lucht havens . Of dat ze op gokken dat de nieuwe Franse regering Airfrance koste wat het kost in de lucht wil houden en ach dat zou wel lukken . De bureau creatie is alleen heel groot daar . (Frans woord)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijgevoegde links geven aan dat de resultaten van Air France/KLM beter waren dan verwacht en dat er een omslag verwacht wordt naar een positiever resultaat. Dat verklaard dat men er nu in wil stappen vanwege verwacht toekomstige rendement. En met meer kopers op de markt, stijgen de prijzen.

Dus, of jou bronnen kloppen niet, of je hebt ze verkeerd geinterpreteerd, of mijn bronnen zitten er naast, maar gezien de koerstijging verwacht ik dat laatste niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mosterd na de maaltijd, vind je niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk wel, aan de andere kant, zolang een vraag niet gesloten is kun je antwoord geven.
Wanneer de vraag naar dit aandeel het aanbod overstijgt, dan stijgt de koers. Dat is dus in dit geval gebeurd.

Waarom er juist nú meer vraag is dan aanbod, dat kan veel verschillende oorzaken hebben. Iedere koper van aandelen heeft zijn eigen beweegredenen hiervoor.