Is er een goed alternatief voor http://behr.nl/ ? (beurskoersen actueel en historie)

Behr.nl is nog steeds een prima site, maar sinds 1 juli j.l. moet er betaald worden, voor de extra's, zoals grafiekjes over langere periodes dan 1 jaar. Weet iemand een site, met soortgelijke info die gratis is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
3.3K

Het beste antwoord

misschien is dit een alternatief:

http://www.iex.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, en jij natuurlijk ook een + Ziet er ook prima uit. Een beleggingsfonds vergelijken met AEX over 5 jaar of 1 jaar in één grafiek gaat daar ook prima! Nog even zoeken of ik ook 2 fondsen met elkaar kan vergelijken. Ben ik nog niet helemaal achter of dat ook kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op one.iex.nl/monitor kan je ook realtime koersen krijgen. Hierin kan je klikken op het gewenste fonds om doorgelinkt te worden naar de door jou genoemde grafieken e.d.

Andere antwoorden (2)

www.beursgorilla.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi mooi mooi!! Ik kende die site niet. Tot nu toe kon ik met Behr prima uit de voeten, en kon alles vinden wat ik nodig had. Gorilla geeft prima grafiekjes, en ik kan ook kiezen tussen 1 en 5 jaar etc. Al mijn wensen zijn dus in vervulling gegaan. :-) Ik ben nog even aan het zoeken, of het ook mogelijk is om 2 fondsen te vergelijken. Dat kon op Behr ook, en is wel handig. B.v. Robeco en ING Dutch in één grafiek, en ook nog gecombineerd met de AEX erin. Misschien vind ik dat ook nog wel.. Bedankt voor je snelle reaktie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan wel vergelijken met AEX, of je ook meerdere fondsen kan vergelijken weet ik niet. Om met AEX (of andere index) ga je naar het fonds, en dan grafieken en dan vergelijken met AEX. En dat met 16 jaar
Die alternatieven zijn er.

Voor de meeste aandelen (en heel veel beleggingsfondsen) kun je terecht op Euronext - zie de eerste Bron.

Het is wel even zoeken. Je moet eerst bovenaan bij "Symbol Name" het symbool van het aandeel intypen - bijvoorbeeld CORA. Dan Enter geven. In het resultaatscherm moet je kiezen wat je bedoelt - in dit geval bij Stocks: CORIO. Daar klik je op.

Nu zie je een koersgrafiek over het afgelopen jaar. Rechtsonder die grafiek staat "Data downloads". Klik daarop en kies vervolgens hoe je je download wilt doen. Voor historische koersen kies je de onderste van de vier mogelijke keuzes: "Closing price over a period".

--

Voor Amerikaanse aandelen kun je prima terecht op the Motley Fool - zie de tweede Bron.

Ook daar moet je even je weg vinden. Je begint door bovenaan het symbool (Ticker) in te vullen - bijvoorbeeld DIA. Op het resultaatscherm moet je goed zoeken naar "Historical Prices". Dat staat in dit geval linksonder. Klik daarop. Het scherm dat je nu krijgt, spreekt voor zichzelf.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Is toch maar een mooie site dat Goeievraag. Een probleem wordt in 5 minuten opgelost :-) Zie ook mijn reaktie aan de 1e antwoorder. Leuke links! Fool had ik weleens van gehoord, maar was er nog nooit geweest. Grappig alternatief. Dank voor je reaktie!