Wat zijn futures?

Je hebt opties, turbo's/sprinters/speeders en nog veel meer derivaten. Maar wat zijn futures?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.1K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk worden daarmee toekomstige updates bedoelt, dingen die in de toekomst (Engels: future) zullen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Futures zijn volgens mij optie achtige constructies maar dan voor de grote jongens en vaak op dag basis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een future (of termijncontract) is een financieel contract tussen twee partijen die zich verbinden om:
op een bepaald tijdstip in de toekomst een bepaalde hoeveelheid van een product of financieel instrument te verhandelen tegen een vooraf bepaalde prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Future is een wettelijk bindende overeenkomst om een gegeven hoeveelheid van een afgesproken instrument (bvb: grondstof, wisselkoers, rentevoet ...) tegen een overeengekomen prijs op een specifieke datum
of data in de toekomst te leveren of ontvangen.