geachte,ik weet dat dit een rare vraag is,maar toch stel ik ze,hoe beleg ik,waarop let je,gewoon de laagste koers kopen?,mvg

waarschijnlijk gaan de echte winstmakers niet antwoorden maar toch hoop ik hierlangs een tip te krijgen voor beginners,hoeveel heb je minimum nodig om te beleggen?lees bedragen van 2euro??
thx aan degene die eerlijk antwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (5)

Ik beleg maar goed om echt winst te maken moet je denken aan bedragen van een paar duizend euro. (10.000 is maar een minuscuul bedrag op de beurs) Je betaald eerst al sowieso 7 euro voor een order als je de goedkoopste heb en een bepaald percentage van de inleg. Bij verkoop betaal je ook verder kun je een technische en fundamentele analyse uitvoeren. Maar goed dat is moeilijk uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leen bij de bibliotheek het boek "investeren voor dummies". Aan je vraag is het mij namelijk duidelijk dat je er nu nog niet aan toe bent om te gaan investeren.

Je zult dus 1 van de volgende 3 dingen moeten doen:
1. Je inlezen in hoe investeren werkt, en op basis waarvan je beslissingen maakt. De laagste koers is geen goede strategie.
2. Een bank vragen je geld voor je te investeren of een investeringsfond zoeken die dat doet. Deze mensen weten wat ze doen, en daar betaal je ze voor. Aan de andere kant scheelt jou dit veel (!) tijd en moeite.
3. Niet investeren, zet je geld op een spaarrekening en check minimaal 1 keer per jaar of de rente nog goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en met 2 euro beleggen is geen optie want de transactiekosten zijn sowieso 15 euro, als het zou kunnen zou je een aandeel kunnen kopen waarop je 50 cent winst maakt met geluk dus echt zoals willip ook zegt 10000 is echt niet veel. doe anders met de beursbattle mee om kennis op te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cursus beleggen gaat hier te ver maar enige uitleg:

Beleggen in aandelen als particulier is meer geschikt als een spaar strategie voor bijvoorbeeld de oude dag dan "snel winstmaken". Dit in verband met de transactiekosten van iedere aan- of verkoop en de koersstijgingen/dalingen zijn gemiddeld genomen niet groot genoeg om dat te dekken.

Je koopt dan liefst aandelen in een stabiel bedrijf met een goede historie. Belangrijk is dan dividend : ook als je je aandelen laat staan krijg je (zolang het bedrijf goed gaat) jaarlijks een klein deel van de winst (dividend) uitgekeerd. Aan het eind van je "spaar periode" hoop je dat je aandelen zelf ook meer waard zijn geworden.

Echt winst maken met aandelen handel door koerswinst op relatief korte termijn lukt pas bij grote aantallen dus grotere bedragen en met meer risico's.

Zo zijn er afgeleide producten, zoals opties en turbo's. Hiermee koop je aan/verkooprecht op X aantal aandelen tegen een bepaalde koers voor een bepaalde periode.

Door deze constructie kun je met weinig geld toch met een groot aantal aandelen speculeren. Dit noemt men "hefboomwerking". Deze producten als opties en turbo's worden net als aandelen verhandeld op de beurs.

Waarschuwing : Als je gaat beleggen, ga/laat je dan goed informeren en zorg dat je snapt wat je koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop eerst het beleggingsspel en leer hoe het systeem ongeveer werkt.