Moet een toeslag uitgekeerd in 2022 aangegeven worden als inkomen bij de belastingopgave over 2022?

een jaar geleden
2.2K
tinus1969
een jaar geleden
Wat voor toeslag? Voor overwerk of bv zorgtoeslag?
KaFra
een jaar geleden
zorgtoeslag
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Zorgtoeslag is geen inkomen. en hoeft dus niet te worden opgegeven bij de belastingopgave.
KaFra
een jaar geleden
Dank je....

Antwoorden (1)

Als het gaat om een huur- of zorgtoeslag dan is het geen te belasten inkomen. In tegendeel zelfs. Maar gaat het bijv. om een partnertoeslag voor de AOW, zoals dat nog geldt voor een uitstervend ras, dan spreken we wel degelijk over een te belasten inkomen.
een jaar geleden