Hoeveel moet ik vragen op een kwitantie als ik 15 euro per uur over wil houden?

Beste,
Voor een video heb ik extra mensen nodig, deze mensen werken eenmalig mee aan een project.
Het is de bedoeling dat deze mensen na belastingaftrek 15 euro over houden.
Hoeveel euro per uur moeten deze mensen vragen om de 15 euro over te houden in de 1e schaal (36,55%) en 2e schaal (40,85%)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat zal afhangen van hoeveel belasting (ook over hun overige inkomen) moeten betalen.
TurfGraver
6 jaar geleden
"na belastingaftrek"
Bedoelen ze hiermee inkomsten belasting of BTW?
;-)
tinus1969
6 jaar geleden
Mag dit wel? Dit is namelijk ongelijk bruto loon voor gelijk werk -en dat is discriminatie.

Antwoorden (1)

[1/(1-0,3655)] x € 15 = € 23,64

[1/(1-0,4085)] x € 15 = € 25,36
...
N.B.: Dit zijn bedragen bij benadering. Want je kan als werkgever/opdrachtgever niet van tevoren exact bepalen hoeveel de werknemer overhoudt. Wat die precies overhoudt is namelijk ook afhankelijk van de rest van het inkomen van de betrokkene, en ook van andere belastingtechnische factoren.
...
Wat je de medewerkers betaalt, moet je dus zelf bepalen.
Toegevoegd op 11 april 2018 18:59: tekst