Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Per wanneer is het inkomensformulier 2014 beschikbaar bij de belastingdienst?

Inkomensformulier wordt ook IB genoemd dacht ik

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
775
SimonV
9 jaar geleden
Ter info: je kunt dit jaar pas vanaf 1 maart aangifte doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je wilt weten per wanneer er (hetzij op papier, hetzij digitaal) aangifte kan worden gedaan voor de inkomstenbelasting over 2014?

In dat geval zullen beide vanaf 1 maart dit jaar beschikbaar zijn.
Het programma kan je dan downloaden op de website van de Belastingdienst. De papieren variant kan je dan bestellen via de Belastingtelefoon (0800-0543).

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik besef zojuist dat je wellicht doelde op de inkomensverklaring (IB60).
Deze is vanaf juni dit jaar beschikbaar. Deze informatie staat echter helaas nog niet op de website van de fiscus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om het gezamenlijk jaarinkomen van het voorbije jaar of je een huurwoning toegewezen kan krijgen.
fisbel
9 jaar geleden
@Herman60:
Bij de Belastingdienst moet u een IB-60 verklaring opvragen over 2013. Deze is vanaf 1 juni 2014 beschikbaar (informatie op internet van een woningbouwvereniging - zie antwoord Rabelais) Voor 2014 wordt dat dus 1 juni 2015. Jullie inkomen zal op een andere manier moeten worden aangetoond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Herman60
Dan zal dat inderdaad een IB60 betreffen @fisbel
Dank voor de aanvulling!
De woningbouwvereniging zou daar overigens zelf ook van op de hoogte moeten zijn. Vreemd dat ze er nu al een van 2014 willen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding