Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom betaal ik ineens loonheffing?

ik werk al een jaar of 5 bij hetzelfde bedrijf
aan mijn contract (0-uren) is (bij mijn weten) niks veranderd
nu heb ik (vorige maand en) deze maand een loonstrook gekregen
waarop staat dat ik loonheffing moet gaan betalen. terwijl de loonheffingskorting wel is aangevinkt

weet iemand hoe dit kan?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik moet er even bij vermelden dat ik geslaagd ben voor m'n school. en nu geen student meer ben

misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

de loonheffing die ik nu betaal is dit dat op het einde weer terug te vragen? d.m.v. een P biljet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
ronron1212
10 jaar geleden
Je hebt toch altijd een loonstrook gekregen mag ik hopen. In principe betaald iedereen loonheffing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft waarschijnlijk te maken met de hoogte van je salaris. Bij loogheffingskorting wordt er over ca 450 euro geen heffing berekend, alles daarboven wel. Dus als voorheen je salaris lager was dan 450 euro was en nu hoger dan klopt het.
Je kunt misschien een gedeelte terug krijgen bij de aangifte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft waarschijnlijk te maken met het aantal uren die je nu werkt of waarschijnlijk de volgende maanden gaat werken. Is dat verhoogd?
ronron1212
10 jaar geleden
een nul uren contract blijft een nul uren contract dan weet je nooit wanneer je hoeveel moet werken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Misschien ben je nu niet meer in dienst op basis van een 0 - uren contract maar gewoon in loondienst.? Dan verdien je wellicht op jaarbasis meer dan de heffingsvrije som en is het week- of maandloon dermate hoog, dat de loonheffingstabel er belasting voor aanwijst. Of je aan het einde van het loontijdvak of het jaar geld kan terug vragen moet je dan maar eens bezien door een belastingaangifte te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker