hoe zorg ik dat deel voorlopige teruggaaf per maand wordt uitbetaald en deel in 1 keer?

hoe kan ik bij voorlopige aanslag er voor zorgen dat alleen bedrag van algemene heffingskorting maandelijks wordt uitbetaald en niet de volledige teruggaaf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het onder een bepaald bedrag is, betalen ze in 1 keer, zit het boven dat bedrag dan in termijnen, voor zover ik weet, heb je daar dus niets over te zeggen.

Antwoorden (2)

Je kunt met het programma 'voorlopige aanslag 2013' invullen met welke gegevens deze wordt berekend (hoogte inkomen, hypotheekrente etc.). Deze gegevens kun je zelf aanpassen, om zo op de juiste maandelijkse teruggave te komen. Aan het einde van het programma kun je controleren hoeveel je dan terug gaat krijgen. Bij de definitieve aangifte (begin 2014) wordt er vastgesteld wat het restant is wat je terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
e kunt ook het geschatte bedrag wat je aan hypotheekrente moet betalen over het komende jaar (igv een eigen woning) niet geheel opgeven in de aangifte voorlopige teruggaaf. Bij je definitieve aanslag geef je het gehele betaalde rentebedrag op. De belastingdienst verrekent dat met de voorlopige teruggaaf en heb je toch nog een extra zakcentje in de maand juni.