is het mogelijk dat als je Geen kinderalimentatie betaald,deze dan toch af te trekken van de belasting? zoja..hoe kan dat dan?

Toegevoegd na 1 minuut:
kinderalimentatie is wettelijk verplicht,iemand betaald dat niet,maar trekt het wel van de belasting als aftrekpost dus!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kan zolang de belastingdienst niet controleert, maar diegene is wel strafbaar omdat je posten opgeeft die er niet zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kunt in principe vanalles aftrekken van de belasting. Maar als er gecontroleerd gaat worden kan hij de afschriften niet overleggen en blijkt dus dat er gefraudeerd is. Het lijkt me dus niet verstandig, in verband met de mogelijke boete.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan en het heet fraude
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen kinderalimentatie hoeft te betalen kan je deze ook niet aftrekken van je inkomstenbelasting. En nee, je hoeft dit ook niet te proberen want dit wordt automatisch gecontroleerd.
Wat wel mogelijk is is dat je met je ex afspraken hebt gemaakt dat je kosten voor de opvoeding en of omgang met je kinderen maakt. Bv. als je de contributie betaald van een vereniging of de aanschaf van kleding. Indien dit meer dan € 393 per kwartaal is kan je dit opgeven als betaalde kinderalimenatie. Door de belastingdienst worden zelf gemaakte afspraken over betalingen voor de kinderen ook als alimentatie gezien. Hiervoor heb je dus geen uitspraak van een rechte nodig maar wel de betalingsbewijzen.