Hoe haal je papiergeld uit een bankautomaat zonder het scherm met onbedekte vingers aan te raken?

De knoppen kun je met een handschoen of doekje aanraken, dat gaat goed. Maar de opdrachten die alleen op het scherm kunnen worden gegeven reageren daar niet op. Die schermen zijn vaak al behoorlijk vies en nu in de coronatijd vind ik het een risico om de plekken die al door veel mensen voor mij aangeraakt zijn aan te tikken. Je moet al een eind reizen voordat je bij een automaat bent, dus even heen en weer naar huis om je handen eerst weer te wassen is geen optie.

Is er een handige oplossing voor om het scherm toch op de opdrachten die met bedekte vinger worden gegeven te laten reageren?

3 jaar geleden
in: Bankieren
3.7K
paulus811
3 jaar geleden
Ik heb handschoenen met een speciaal topje op de vinger voor het gebruik van een telefoon. Daarmee kun je ook de pinautomaat bedienen. Zou ik geen handschoenen hebben, dan zou ik mijn handen direct na het pinnen met desinfectiegel schoonmaken.
Pieterke
3 jaar geleden
Er bestaan ook huishoudhandschoenen die voor een groot gedeelte nopjes hebben, dus ook de vingers. Misschien is dat ook een optie.
Inekez1
3 jaar geleden
Bij mij in de buurt heeft bijna elke supermarkt een pinautomaat bij de ingang. En elke supermarkt heeft ontsmettingsdoekjes bij de winkelwagentjes. Neem zo'n doekje, veeg het schermpje schoon, pinnen, eventueel nog een keer poetsen om jouw afdrukken af te vegen voor de persoon die na jou komt, doekje weggooien en je kunt gelijk de winkel in.
Pieterke
3 jaar geleden
@inekez: De vraag gaat over bankautomaten.
Amadea
3 jaar geleden
Dat zijn ook bankautomaten, Pieterke. Maar de enkele keer dat ik daar geld uit haalde kon je niet kiezen voor briefjes van tien euro en daarom ga ik liever naar de automaat van een bankgebouw. Daar kun je binnen zelfs af en toe briefjes van vijf selecteren (als die gestort zijn), dat is heel handig voor het betalen van kleine dingen.
Pieterke
3 jaar geleden
@Amadea: Had de reactie van inekz1 niet goed gelezen. Dacht dat zij de betaalautomaten bedoelde. Zal voortaan beter lezen.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik heb nu altijd een flesje alcohol bij mij. Heb ik in een spray flacon gedaan. FF op het schermpje spuiten klaar. De alcohol verdampt snel dus geen schade aan de apparatuur.

Het beste antwoord

Gebruik een boterhamzakje. Zakje na gebruik binnenstebuiten vouwen en weggooien.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
'k Heb het geprobeerd en warempel, het werkt! Dit is dus een heel goede toepassing voor de rol veel te zwakke boterhamzakjes van de Action, die ik nog in de la had liggen.

Andere antwoorden (2)

Een optie zou kunnen zijn om desinfectie doekjes bij je te dragen en met deze vervolgens eerst het scherm schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kunt in dit geval een stylis-pen gebruiken. Deze zijn speciaal voor touchscreens.
Stylis moet Stylus zijn.
Toegevoegd op 13 mei 2020 16:40: bron, tekst