Krijg je op 5 mei dubbel betaald?

5 mei is toch een feestdag? Ik moet morgen om 16:00 werken en ik vraag me af of ik daarom dubbel betaald krijg. Mijn vrienden zeggen dat je maar eens per vijf jaar dubbel betaald krijgt op bevrijdingsdag, geloof ik.

Het beste antwoord

Je vrienden hebben gelijk. Bevrijdingsdag is om de vijf jaar een officiële vrije dag. Dat is zo geregeld in de CAO (Collectieve Arbeids Overeenkomst). De laatste keer dat bevrijdingsdag een officiële feestdag was was in 2020.
Of je dubbel betaald wordt, zul je in je cao moeten nazien.
Toegevoegd op 04 mei 2021 10:09: tekst
2 jaar geleden
gvrox
2 jaar geleden
Ik kan uit de vraag niet opmaken of vraagstelster bij de AH werkt (of uberhaupt in welke branche). Dus welke CAO van toepassing is, is niet duidelijk; misschien is er wel helemaal geen CAO van toepassing.