3 maart 2019 begint de carnaval.
Drie dagen
Carnaval in Maastricht is officieel van zondag tot en met dinsdag. Dat vond ik in het begin eigenlijk ook maar raar. In Brabant kun je van donderdag tot en met dinsdag vol gas geven. In Maastricht wordt op vrijdag en zaterdag ook wel feest gevierd, maar dan is men (en daar bedoel ik de echte Sjengen mee) niet volledig uitgedost.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In heel Zuid Limburg kun je al vanaf donderdag losgaan.
Alleen zijn op donderdag, vrijdag en zaterdag nog winkels open.
Daarna gaat bijna alles op slot tot woensdag, donderdag.
Natuurlijk zijn de dagen op zondag, maandag en (dinsdag). Mensen zijn nauwelijks herkenbaar.
Zelfs op woensdag is nog haringhappen. Dan heeft niemand meer een pakje aan.
Kortom, op zaterdag is al genoeg te doen hoor.
ronron1212
5 jaar geleden
Ja dat klopt maar voor Maastricht gelden deze opgave
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het wordt inderdaad zo 'opgegeven'. Maar er is echt al genoeg te doen. In sommige wijken zijn bijvoorbeeld ook kinderoptochten op zaterdag. De kroegen zijn ook al allemaal omgebouwd. Bij het Vrijthof is alles al aangepast. Gewoon het pakje aandoen en gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kleed je gerust warm. In Maastricht wordt carnaval vooral buiten gevierd. Groepen trekken door de straten. Het leeft echt op straat.