Waarom zijn sommige mensen vrijdag a.s. vrij ?

Donderdag is het hemelvaart, maar wat voor speciaals is er vrijdag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (11)

Als je die dag tussen donderdag en het weekend ook vrij neemt, dan heb je fijn vier dagen vrij. Zo simpel is het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vrijdag na hemelvaartsdag is alleen maar efficient om ook vrij te nemen: met een dag vrij nemen heb je vier aaneengesloten dagen vrij, dus een lekker lang weekend. Bij een groot aantal bedrijven wordt daarom ook de vrijdag na hemelvaart als een collectieve ADV dag aangewezen.
13 jaar geleden
Er is niets speciaals aan a.s. vrijdag, maar omdat veel mensen die dag vrij nemen om een lang weekend te kunnen hebben zijn er veel bedrijven die met minimale bezetting werken. Het is dus lekker rustig op het bedrijf, en voor veel mensen is het een rustig-aan-dag op het werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de baas beslist dat er een collectieve ADV dag wordt opgenomen, en dat mag hij/zij. Vaak willen er zoveel mensen vrij dat het bedrijf niet productief kan functioneren, dus dan is dit een goede goedkope oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door die vrijdag vrij te nemen kan je een extra lang weekend bewerkstelligen... daarom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op hemelsvaartdag zijn veel bedrijven gesloten. Om dan voor één dag de boel weer op te moeten starten is niet altijd even zinvol. Daar naast hebben dan de werknemers een extra lang vrij weekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons noemde men dat een blokdag.
Dat zijn een paar dagen per jaar die de werkgever kan vaststellen als verplichte ADV - [arbeidsduurverkorting]
of ATV = [arbeidstijdverkorting] dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijdag heeft niets speciaal.
Maar Hemelvaart is elk jaar op een Donderdag.
Als de meeste dan vrij nemen, dan hebben we 4 achter een gesloten vrije dagen.
Het zou best appart zijn als we dan 3 dagen moesten werken dan 1 dag vrij en vervolgend weer 1 dag werken voor het weekend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets... maar sommige werkgevers maken er een (verplichte) atv dag van...
Maar er zijn ook mensen die zelf vrij nemen, om een lekker lang weekend te hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker een extra dagje vrij is nooit weg toch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heb je een lang weekend.