is het normaal dat je moet betalen om op koningsdag rommel te verkopen?

we stonden vorig jaar op een plek waarvan we dachten dat het gratis was en moesten onverwacht betalen voor die plek.
andere jaren was het altijd gratis!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Abnormaal is dat niet, veel mensen laten de overgebleven spullen gewoon staan en maken de plek die ze gebruikt hebben voor de verkoop hiervan niet schoon, de gemeente draait daar dan voor op, wat de nodige euro's kost. Om onder andere deze reden moet de organisatie van de koningsdagactiviteiten vaak een bepaald bedrag betalen aan de gemeente, niet zo gek om dat op de veroorzakers te verhalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb bij verschillende gemeenten gekeken naar de kosten voor een plekje voor de vrijmarkt, en allen schrijven dat er voor particulieren geen kosten aan verbonden zijn. Wel moet een plekje vaak gereserveerd worden, maar ook die aanmelding is gratis. Ik denk dat WasMaes (helaas) goed zit met oplichting.
Tip: Zoek op hoe dat in jullie eigen gemeente zit, print dit uit, en neem dat papier mee. Komt er dan iemand geld innen, dan heeft u zwart op wit hoe het wel zit.
Erna55
8 jaar geleden
Een leuke manier om geld te "verdienen" met koningsdag.
Ga langs de particuliere kraampjes en zeg dat ze moeten betalen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hé, dat is nog eens een goede tip, Erna! ;-) ------------------------------------------------------------ Maar in parallel met de andere reacties: kijk nog eens even heel goed naar degene die je zegt te moeten betalen, en vraag na bij organisatie en gemeente hoe het zit. En google op namen uit de brief of opvallende zinnen, dat wil ook nog wel eens iets opleveren.

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet normaal als het om een zog. vrijmarkt gaat die met name door kinderen verkocht worden. (Oud speelgoed, oude spellen, zolderspullen).

Op verschillende plaatsen staan echter ook handelaren in nieuwe en tweedehands goederen. Dat zij moeten betalen, is logisch. Dat is vergelijkbaar met de kraamhuur die bij jaarmarkten en braderieen betaald moet worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na 'gaat' in de eerste zin: 'met spullen die..."
8 jaar geleden
Dat wordt altijd van te voren aangekondigd en betaald en de plek wordt dan voor je gereserveerd. je kunt nooit zomaar een plekje bezetten en er dan voor moeten betalen. Ik denk dat je bent opgelicht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Ik dacht ook meteen aan oplichting.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind het niet raar dat er betaald moet worden, maar dan moet het wel van te voren aangekondigd worden, daar ben ik het helemaal mee eens, plus.
Ivana
8 jaar geleden
Het woord 'vrijmarkkt' houdt in dat het vrij is, dus ook geen stageld. Wat anders is het als je op privé grond van een particulier staat, maar dan heeft die persoon het Koningsfeest niet hoog zitten. Gemeentegronden zijn op die dagen altijd vrij, zelfs al ben je handelaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kan me moeilijk voorstellen dat het om oplichting ging maar is helaas niet onmogelijk.
Voorzieningen waren er niet ( geen toilet) dus alleen de overgebleven rommel verwijderen zou een kostenpost kunnen vormen.