Klopt het dat je vanaf 6 uur tot 2 uur vuurwerk mag afsteken?

Ik had het gelezen dat het kabinet ermee bezig is, maar kan nergens vinden dat het rond is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als je met '6 uur' 18.00 uur bedoelt: ja, dan klopt het zoals je schrijft.

Hieronder de regels zoals die gelden voor het kopen/afsteken van vuurwerk in 2014:

"De regels in het kort:
•Afsteken van vuurwerk mag alleen op woensdag 31 december van 18.00 uur ‘s avonds tot 02.00 uur ‘s nachts. Buiten deze tijden is het afsteken dus strafbaar. *
•Vuurwerk kopen mag alleen als je 16 jaar of ouder bent.
•Illegaal vuurwerk is verboden om te kopen, af te steken en in bezit te hebben.
•Vuurwerk kopen kan alleen op de laatste drie werkdagen van het jaar; in 2014 is dat op maandag 29, dinsdag 30 en woensdag 31 december."

Toegevoegd na 2 minuten:
"Dit zijn gewijzigde afsteektijden. Naar verwachting wordt deze wijziging per 1 december a.s. in de wet- en regelgeving opgenomen."
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je snelle Antwoord!