Waarom zegt iedereen gelukkig nieuwjaar tegen elkaar?

Alsof die éne seconde, waardoor de klok 12 uur slaat, je ineens je hele leven veranderd.

Ik vind die hele uitspraak zo'n dooddoener. Ben ik de enige die er zo over denkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Nee je bent de enige niet, ik denk er ook zo over. Het is een stom standaard zinnetje. Het handje erbij en opeens mensen die je dan ook nog gaan zoenen. Buren die opeens de beste wensen komen geven, maar die je de rest van het jaar niet ziet etc...
Beter kunnen mensen het beste wensen en hopen voor elkaar, elke dag van het jaar, en het in het hart voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja he ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nirak888: als je een vraag stelt kan het zijn dat je antwoorden krijgt die je niet bevallen. Om dan zo'n antwoord een -1 te geven, terwijl het net zo waardevol is als dit antwoord, dat je een +1 geeft, geeft voor mij aan dat je je niet kunt inleven in de mening van anderen en alleen de vraag stelt om bevestigt te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja:
Ik neem aan dat nirak een minnetje gegeven heeft aan XiniX, maar dat is slechts dat: een aanname.
Op het moment dat ik dit schrijf, staat er nergens (ook niet in alle reacties op alle vragen) dat nirak ergens een minnetje heeft uitgedeeld.
Men is onschuldig totdat 't tegendeel is bewezen. Op dit moment is er geen bewijs dat nirak een minnetje heeft uitgedeeld.

Andere antwoorden (13)

Het is toch een mijlpaal, niet iedereen die aan een jaar begint, maakt het ook af, zij die het wel af hebben kunnen maken vieren dat...

Toegevoegd na 1 minuut:
En als jij het vanzelfsprekend vind, dan weet ik dat jij het leven niet waardeert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wil graag de eerste zijn (net als op GV). Dat kan om twaalf uur. Vandaar.
14 jaar geleden
Het is niet die ene seconde maar een heel jaar wat afgesloten wordt en hoe dat jaar ook geweest is,er komt een nieuw jaar.Iedereen hoopt dat dit nieuwe jaar veel geluk,voorspoed en gezondheid brengt.Een Gelukkig Nieuwjaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt verschillende theorieën waarom men het nieuwe jaar viert.
Waarom men dat zegt is meer een ritueel iets en omdat het hoort denk ik.

We zouden als ware elke dag elkaar gelukkig nieuw dag kunnen wensen..

Grappig hoe men zich vastklamp aan een datum dat het nieuwe jaar begint en elkaar het beste wenst.
Eigenlijk zouden we dat elke dag moeten doen of stil bij moeten staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,maar je viert ook maar eenmaal je verjaardag met de bijbehorende felicitaties.Het is ook maar eens per jaar nieuwjaarsdag.Mij ''doet''het altijd wel wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we inderdaad blij zijn dat we op onze geboortedag felicitaties krijgen en dat we met kerst samen mogen zijn met lekker eten en kado's.
Op oud en nieuw mogen we het nieuwe jaar ingaan met goede voornemens en een terugblik van de afgelopen periode... Ben blij dat deze dagen wel bestaan om ons even laten te herinneren dat...
Maar aan de andere kant vind ik het een beetje cliche
Nee in die ene seconde niet, maar het is toch niet verkeerd om elkaar het allerbeste te wensen? Doen we volgens mij veel te weinig, en gelukkig worden we er een keer per jaar aan herinnerd. Voor iedereen hier op GV: Een heel gelukkig nieuwjaar, dat dromen uit mogen komen en nachtmerries achterwege mogen blijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Voor jou hetzelfde.
Nee hoor, je hebt gelijk!
Maar....., ik maak tijdens hoogzomer ook wel eens de opmerking: 'beste wensen', en dan kijkt iedereen mij vreemd aan.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
D'r veranderd.toch ook in één seconden wat? D'r begint begint een nieuwjaar. En voor het nieuwe jaar wens je iedereen het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent zeker niet de enige, maar we tellen nu eenmaal in jaren en een jaar begint op 1 januari. Die dag wens je mensen die je graag ziet dan alle geluk voor het aankomende jaar. Als je dat midden in de zomer doet, geen probleem, maar dan is het nog maar voor de helft van het jaar en dat is natuurlijk jammer.
Gelukkig feliciteren mensen mij ook op mijn verjaardag en geven me dan beste wensen. Natuurlijk mogen ze me ook door het jaar heen het beste toewensen, maar ook dan is weer de vraag tot wanneer deze wensen geldig zijn zeg maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang je het met gevoel zegt, en het ook echt meend, heeft dit zinnetje een enorme betekenis!
maar al die mensen die maar rondroepen tegen iedereen gelukkig nieuwjaar.....tja dat vind ik ook een beetje overdreven.

Toegevoegd na 15 seconden:
*meent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. Eigenlijk kan iedere dag een nieuw jaar beginnen. Het ligt er maar aan wanneer je begint te tellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, vind ik niet. Het is een heel gemakkelijk "OPENINGSZIN" die er voor zorgt dat men nog meer en andere dingen voor elkaar wenst. Dit geeft elkaar de gelegenheid om vriendelijkheid te tonen.

Wat moeten we dan zeggen, nou, weer een jaar verspild, proost en tot morgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk doet de datum er niet toe. Maar toch blijkt het zo te zijn dat op alle andere dagen we elkaar niet zomaar een gelukkig jaar, maand, week of dag toewensen.
Wees blij dat er een (symbolische) datum is waarop je even stil kunt staan bij wat geweest is en even vooruit denken aan wat komen gaat. Een momentje van reflectie zeg maar.
Als ik tegen iemand Gelukkig Nieuwjaar, of gewoon Beste Wensen zeg, dan meen ik dat ook. Waarom zou ik een ander niet het allerbeste wensen, of hopen dat zijn of haar jaar heel fijn zal zijn? Mocht er iemand zijn die ik echt niet het allerbeste toewens, dan zal ik deze persoon ook niet De beste wensen doen.

Dus, als het 12 uur is geweest sta je er gewoon even bij stil dat er weer een jaar is afgesloten, en kijk je vooruit naar een nieuwe periode met misschien wel nieuwe kansen.

Gelukkig Nieuwjaar, ook voor jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is toch geen dooddoener.
Een keer per jaar even contact met een vriendelijke wens.
Een leuke traditie, met een diepe betekenis.
Want ik neem aan dat je dit niet wenst als je er niets van meent.!!