Mogen moslims in India een koe slachten tijdens het offerfeest?

In India is de koe een heilig dier... Maar India is ook een land waar een groot deel van de bevolking de islam aanhangt, mogen zij dan tijdens het offerfeest een koe slachten of alleen schapen/geiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja en niet alleen moslims, ook hindoes zelf doen dit, ik wist het ook niet maar lees dit bericht van vandaag. De vraag is dus relevanter dan ooit:

http://ipsnouvelles.be/news.php?idnews=2720

Toegevoegd na 38 seconden:
Dus ook buiten het offerfeest worden koeien door moslims en hindoes geslacht, de vraag is voor hoelang nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze mogen alleen schapen slachten want ik ben zelf ook een moslima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor. India is heel prectisch./ Ze hebben over het algemeen een zeer sterk gevoel voor "live and let live". Oftewel: Je leeft je eigen leven, en houdt je daarmee bezig.

Zo kan je als westerling in de meest droge steden van India gewoon bier krijgen. Maar ook verkensvlees eten in Moslim steden en biefstuk in Hindi steden.