Hoe maak je het best een vader Abraham?

Mijn vader word 1e kerstdag 50. Wat komt hier allemaal bij kijken en nog leuke cadeau suggesties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iemand 50 wordt, is het de gewoonte om een Abraham neer te zetten... geen Vader Abraham... voor je het weet heb je ook nog die stommen smurfen in huis...

Het beste antwoord

Een grote pot mosterd

Toegevoegd na 2 minuten:
Een abraham maken doe je door een overal op te stoppen zodat je een lijf krijgt. Dat aan te kleden met kleding zoals je vader die draagt. Lange gevulde sokken over de overal trekken zodat er schoenen aan kunnen. Een hoofd van een ballon en een masker met pruik erop en het is klaar. Verder wat accesoires zoals een vishengel en een kratje bier erbij en het is af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

toen mijn vader 50 werd hadden we van stroo een soort mannetje gemaakt en die hebben we aangekleed met mijn vader zijn werkkleding ( buschaufeur )
en die hebben we voor ons huis op het bankje gezeg zittend.
groot bord erbij en klaar .

cadeus, mischien een leuk tegeltje met een leuke tekst voor iemand die 50 word, of wat grappige dingen met 50 uit een fopwinkel
14 jaar geleden
qua kado zou ik zo even niet weten. Maar een leuke pop is natuurlijk een must.

Plek bij de voordeur? Dan raad ik een opblaasbare Abraham aan. Ééntje van 4,5 meter?? ;-)

Er zijn vele verhuurbedrijven hiervoor en verschillende modellen, gewoon de leukste opzoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kost plus minus 35-70 Euro. Dr zit dus wel een redelijk groot prijsverschil in.

Toegevoegd na 4 uur:
Zo een opblaaspop staat trouwens in ongeveer 2 minuten overeind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de Xenos en haal een opblaasbare 50, en daar hebben ze nog meer van dat soort dingen. Bij de souvenirshop oid kun je van alles kopen met 50 erop, t-shirt, onderbroeken, stropdas, sokken etc. Verder bestellen wij bij de bakker dan een abraham, een grote koek (1m of zo iets) met 50 erop, dat zul je wel snel moeten doen wil je hem morgen nog hebben. Zie foto op de site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe eens ECHT iets anders, en pak je vader in... Is dat niet de ECHTE Abraham, dan pak die arme man in... En zie wat er verder gebeurt... Laat je fantasie werken...

En maak je niet druk om het cadeau, JIJ bent zijn allergrootste cadeau... Daar hoef je echt niet iets aan toe te voegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet Abraham. Vader Abraham hoeft niet meer gemaakt te worden,dat hebben zijn ouders lang geleden al gedaan.
Als je dat nu nog moet doen,ben je er wel rijkelijk laat mee.
Het best en het snelst kun je proberen een oude etalagepop te vinden(b.v. kringloopwinkel0 en die op te tuigen als Abraham.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is een gemakkelijke methode:
wat je zult moeten kopen is een Abraham masker bij een zaak voor feestartikelen bijv.
Liefst een masker waar ook een achterhoofd aan zit. Verder heb je een set herenkleding nodig. Ook handschoenen, sokken, schoenen en een hoed.
Vul de handschoenen met proppen papier en zet ze met grote steken of veiligheidsspelden vast aan de mouwen van een overhemd. Vul het overhemd met proppen papier, de mouwen eerst.
Stop de sokken in de schoenen, vul ze met proppen papier en zet de sokken vast aan de broekspijpen met grote steken of veiligheidsspelden. Vul de broek op zodat de Abraham kan zitten. Zet het overhemd aan de broek vast en trek hem een jas aan. Als het masker geen achterhoofd heeft, heb je ook nog een bivakmuts nodig. Met een hoed en sjaal kun je veel verdoezelen. Deze Abraham wordt dus levensgroot. Een pruik met lang grijs haar is mooi. Je kunt ook nog een bordje met 'Abraham'' op zijn schoot zetten.

Toegevoegd na 57 seconden:
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.abrahamsara.nl/abrahamsarahpopmaken.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huur een pak en verkleed jezelf als Kerstman.
Ga s'morgens voor de deur zitten, bel aan, en zit met een leuk cadeau op de stoep!!!!!!!!