Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het driekoningenfeest groter in Spanje dan het kerstfeest?

En hoe is het precies groter? Meer cadeautjes, wordt het meer gevierd...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
780
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn hele parades in de steden en de 'drie koningen' hebben, vergelijkbaar met de Sint hier, intochten in steden en zo... Ze zijn live op televisie en zeggen ook iets aan het einde van de grote parade in Madrid (zij hebben de laatste kar) voor een publiek, waarbij kinderen ook op hun schoot kunnen zitten etc. Kinderen schrijven brieven naar de drie koningen... Oh, en als ze kerstcadeaus gaan kopen dan kopen ze ook gelijk die van het driekonningenfeest.. Dat is alles wat ik weet xD. Of het groter is ben ik eigenlijk wel zeker van, maar ik vraag me af wat de grote verschillen zijn. Waarom is Kerst daar minder 'belangrijk' en hoe verschilt het in 'grootte' met het driekoningenfeest?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee. In spanje, wat van huis uit katholiek is, is het kerstfeest nadrukkelijk groter dan driekoningen. Wel wordt daar driekoningen uitgebreider gevierd dan in Nederland. Er worden dan ook wel cadeautjes gegeven. Maar het hoofd-feest is toch echt kerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding