Nemen Moslims standaard een vrije dag voor het suikerfeest?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, moslims nemen niet standaard vrij voor het feest na ramadaan. Wettelijk is dit namelijk niet geregeld. Ik ken moslims die gisteren geen vrij hadden/konden krijgen. Ik ken ook moslims die amper nog weten wat het is om een moslim te zijn, die niet weten wat bidden of vasten is, dus je kunt niet stellen dat moslims standaard een vrije dag willen na ramadaan. Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat een land dat kerk en staat los gemaakt heeft van elkaar geen keuze geeft of je met Kerstmis of Pasen werkt. Dat zijn geregelde vrije dagen of je krijgt meer betaald.

niet allemaal,alleen degene die hebben meegedaan aan het vasten.dit sluiten ze af methet suikerfeest

het is een feest die je viert met heel veel familie. niemand hoort dan alleen te zijn.. ook niet op slachtfeest. net zoals kerst.. maar sommige (moeten) werken overdag, dan gaan ze in de avond naar de familie toe.

De eerst volgende dag na ramadan, is ramadanfeest. Zogenaamd suikerfeest ivm securalisme noemen ze het suikerfeest. Heeft eigen niks mee te maken. Suikerfeest. Slaat helemaal nergen op. Alleen omdat kinderen op die dag wat lekkers krijgen van ouderen snoep bv. Maar er wordt ook geld gegeven in de familie dan hé. Het officiele naam is RAMADAN FEEST ! maar in een securalistisch land wordt dit omgedraaid naar suikerfeest. En is voor iedereen en niet alleen voor mensen die gevast hebben. Elk moslim heeft recht om te vieren. Niemand bepaald of een ander niet mag vieren. WIE BEN JIJ ? Toegevoegd na 2 uur: Zien jullie dat dat woord SUIKERFEEST heeft mij gewoon afgeleid van de vraag zelf. En nu de antwoord op de vraag. Hangt van sommige moslims af ene neemt wel standaard vrij. Geregeld misschien al 1 jaar van te voren. Sommigen willen of moeten gewoon doorwerken. Het is puur wat die moslim en zijn/haar baas wil.

de 1 neemt wel vrij de ander niet. op de scholen krijgen de kinderen 1 dag vrij. maar net als kerst en pasen is het een feest dat langer duurt ze ook met het slachtfeest. dan nemen de meeste mensen ook 1 dag vrij

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100