Thema feest `Tirool`! Wat kun je doen om zonder kosten toch met een leuke outfit op het feest te verschijnen?

Steeds meer zijn er feesten met een thema. Persoonlijk vind ik dat men het de gasten niet zo moeilijk moet maken. Men wordt in de kosten gejaagd. Gewoon vragen of men b.v. in de kleur blauw wil komen of een accesoire/accent van blauw, dan kan iedereen zonder extra kosten wel iets leuks verzinnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mij is het ook onduidelijk wat dit soort toeters en bellen, buiten carnaval om, aan meerwaarde toevoegt aan een feest. Maar goed, aangezien je natuurlijk niet graag uit de toon valt, hier een (wat mij betreft) origineel en goedkoop idee:

Au au Tirol! Je skivakantie is helaas niet zo goed bevallen, dus kom je als slachtoffer van een ski-ongeluk. Gips een van je armen in (niet je goede, anders wordt het lastig drinken ;-)), hijs hem in een mitella, draai je hoofd in het verband en breng met schmink een blauw oog aan. Misschien hier en daar nog een pleister plakken of een paar krukken erbij en klaar ben je. Ter verduidelijking kun je van die oude planken die toch doelloos in je schuur slingeren een paar kapotte ski's erbij maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lang haar? Maak tiroler vlechtjes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al zo'n tirolerhose voor een 15 euro. Drink je een paar drankjes minder op het feest zelf..

Maaaaaaar als je daar echt niets aan uit wil geven:

Voor man:
Korte donkere broek uit de kast halen (hopelijk heb je die wel, want deze zomer zit niet mee!)
Bretels van je opa/ vader vragen.
En een witte blouse heeft iedere man wel in de kast (toch?)
Ruitjesblouse is ook leuk.

Voor vrouw:
Jurkje met spaghettibandjes uit de kast pakken.
Stof uit de bovenkant knippen (a la inkijk) zodat het jurkje onder de borsten stopt.
Gaatjes in de bovenkant maken met perforator aan de linker en rechterkant, zoals knoopsgaten.
Veter uit je schoen halen en die er doorheen rijgen.
Wit topje eronder en je haren met twee pippi langkous vlechtjes.

Of gewoon niet naar zo'n feest gaan... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk antwoord Cigniteam !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Leen ergens een skipak als je dat zelf niet hebt.
Je zult het misschien warm hebben, maar je bent er makkelijk mee klaar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk antwoord Anneliez!
Niet dat `Heidi und Peter` idee.
Ik ben het met je eens dat ze het de gasten niet zo moeilijk moeten maken. Maar met een Thema als 'Tirool' hoeft het niet lastig te zijn. Gewoon jezelf het hele feest achter een enorme bierpul verschuilen!