Zijn de winkels gewoon geopend op Koninginnedag 2011? Ja. Aangezien Koninginnedag 2011 dit jaar op een zaterdag valt zijn er geen beperkingen en gelden gewoon de normale openingstijden.
Amadea
12 jaar geleden
Het Centrum van Amsterdam is als toeristische winkelgebied aangewezen.
Daarom mogen in Amsterdam alle winkels iedere zon- en feestdag van 06.00 tot 22.00 uur geopend zijn.
Dus ook op koninginnedag.
( Alleen op Goede Vrijdag, Kerstavond en 4 mei moeten alle winkels vanaf 19.00 uur hun winkels sluiten).
Het is echter aan de winkelier zelf om te bepalen wanneer men hiervan gebruik maakt! Er zullen dus waarschijnlijk wel enkele winkels gesloten zijn, maar veruit de meeste winkels zijn gewoon open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amsterdam is er geen zinnig woord over te zeggen. Morgen zijn bijv. Etos, Blokker en Kruidvat hier dicht, AH is open, en de Praxis en Leen Bakker zijn ook dicht. Dus ik denk dat je het best even kunt googelen op waar je naar op zoek bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koninginnendag is een nationale feestdag dus is het een dag als zondag.

Het is ónze Koningin, als het ware. Het is ónze Koninginnedag. Dus waarom winkels open? Heeft het winkelpersoneel geen zin in een feestje? Natuurlijk wel. Het zijn vooral de supermarkten die graag open zijn.

Het personeel heeft recht op hun uurloon plus 200%. Dan kost een scholier nog geen 7 euro. De overige winkels die alleen hun vaste personeel kunnen inzetten twijfelen nooit....die gaan gewoon dicht.

Alle winkels gewoon dicht op 30 april! Eén dicht, waar hebben we het over. Ga feest vieren en zeur niet over dichte winkels