Consumentenvuurwerk met oud & nieuw. Alleen in Nederland zo uitbundig?

Consumentenvuurwerk met oud & nieuw. Is het alleen in Nederland zo uitbundig, losbandig en grootschalig? Is het iets typisch Nederlands om voor miljoenen vuurwerk te kopen en zelf af te steken of zijn er meer landen waar de consument zich er in zulke mate mee bezig houdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, dat is niet alleen in Nederland.

Mooiste voorbeelden zijn natuurlijk de Aziatische landen. Hier speelt vuurwerk een erg grote rol bij de jaarwisseling.
13 jaar geleden
Ga eens op Aruba kijken. Horen en zien vergaan je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn halve leven in Azie gewoond, maar heb het zelf ontsteken van vuurwerk nauwelijks gezien of gehoord. Mijn ander helft heb ik in Frankrijk, maar buiten Parijs, gewoond en daar kwam het helemaal niet voor