Ben ik de enige die niet kan besluiten om eens te stoppen met het sturen van kerstkaarten.

Ieder jaar hou ik me voor dat dit het laatste jaar is dat ik kerstkaarten verstuur.Reden genoeg om het niet te doen en eigenlijk maar een goede reden om het wel te doen.Iedereen kan zijn redenen wel bedenken maar een besluit nemen waar je achter staat, vind ik best wel moeilijk.Het gaat hier niet om mensen die je niet aardig vind maar gewone mensen zoals jij en ik.
Wie helpt mij een handje opweg om een juist besluit te nemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
4.6K

Het beste antwoord

Gewoon de knoop doorhakken. Ik deed het ook jaren.. en het stond me steeds meer tegen. Ben er gewoon mee gestopt Het geeft een bevrijdend gevoel.

De mensen die je wel fijne feestdagen wil wensen doe je persoonlijk als je ze tegen komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Word jij er blij van als je kerstkaarten verstuurd?
Voel jij je goed als je andere mensen kerstkaarten stuurt?

Zijn er mensen van wie jij weet dat ze echt blij worden van de kaarten die je stuurt?

Ik vermoed dat je op 1 van deze vragen ja antwoord anders is er geen reden om wel kaarten te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want ik stuur al jááren geen kaarten, hehehe... Sinds 1920 ofzo.
Maar eigenlijk is dat geen 'besluit' maar meer luiïgheid... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gaan het vanaf dit jaar ook niet meer doen! Ga van dat geld liever een keer lekker uiteten! Ik zou dus stoppen als ik jou was....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik krijg nog steeds kaarten van mensne waarvan ik niet eens meer weet waar ik ze van ken.

En ik stuur nooit iets terug.(als ik al wist waar ze woonden)

Overigens doe ik het ook niet met vakanties.
EN ik wordt nu alweer helemaal kriegel van die kerstspammers die hun groeten via leuk bedoelde mails versturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige ben je vast niet.
Ik heb het me ook jaren geleden al voorgenomen en het enige resultaat is dat ik er nog maar 10 stuur ipv veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stuur dit jaar geen kerstkaarten. Ik heb dat al jaren geleden besloten toen ik mijn excuses bij een buurvrouw aanbood, omdat ik haar was vergeten een kaart te sturen en haar reactie was: "Oh, dat was me niet opgevallen."
Vorig jaar hebben we al aangekondigd dat dit de laatste keer zou zijn.
De echte reden is: iedereen die me na staat zie en hoor ik regelmatig. Die kan ik ten alle tijden prettige kerstdagen wensen, daarvoor hoef ik TNT niet te sponsoren. Alle goeie vrienden die ik wat minder vaak zie weten ook dat ik ze ten alle tijden het beste toewens, dus ook met de kerst.
Alle andere mensen die er problemen mee hebben dat ik niet meedoe aan een gewoonte: PECH!!!

Ik moet wel zeggen dat ik wel altijd de oudere medemens (tantes en dergelijke die het niet goed begrijpen en gepikeerd zouden zijn) een kaartje TERUGstuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stuur dit jaar echt voor het laatst kerstkaarten want ik vindt het steeds moeilijker om de grens te trekken en het worden er steeds meer. Het is net als met verjaardagen: Geven en weergeven.

Mijn tante had twee jaar geleden een geweldig idee. Ik kreeg in februari een kaartje van haar waar iets op stond in de trant van:

In plaats van Kerst en Oud en Nieuw wil ik je laten weten,
dat ik je in de rest van 't jaar ook echt niet ben vergeten.
-dan kwam er iets van dat ze daarom die kaart stuurde, en dan-
zodat je niet straks weer met Kerst een kaart van mij verwacht.

Dus hierbij alvast Vrolijk Pasen, Prettige vakantie en fijne Feestdagen.

Ze is helaas een half jaar daarna heel plotseling overleden maar ik zit sinds die tijd al te denken om haar traditie voort te zetten.

Dus voor mij wordt het nog eenmaal Kerstkaarten versturen en dan wil ik voortzetten waar zij toen mee begonnen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stuur al jaren geen kerstkaarten, gewoon omdat ik het echt onzin vind. Ik vind het niet meer dan logisch dat ik iedereen een fijn kerstfeest wens, en om te voorkomen dat ik net toevallig 1 persoon vergeet stuur ik gewoon helemaal geen kerstkaarten meer. En het is nog beter voor het milieu ook; het scheelt toch weer een stapel papier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha leuke vraag ,nee je bent vast niet de enige die dat denkt maar uit een stukje verantwoordelijksheids gevoel doe je het toch maar weer..Meestal als je het kenbaar maakt naar iedereen heb je de rust om niet meer kaarten te sturen.Want dan is het duidelijk dat je aan deze "flauwenkul "niet meer mee doet.Oww wat een opluchting pfffff ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al een jaar tien gestopt met het sturen. MAAR er is blijkbaar een hardleerse onverwoestbare kern die onverstoord en systematisch, bijna militaristisch, niet gegeneerd door overdadig postzegelverbruik, kerstkaarten verstuurd met één tot standaard genormaliseerde zinssnede .: Zalig kerstfeest en vrede op aarde. En dan stuur ik er eentje terug, veertien dagen later met dezelfde universele boodschap, met dit verschil dat de kerstkaartjes met echte paarse inkt beschreven worden en ik dankbaar het nieuwe jaar er kan aantoevoegen.Dit is pas kerstkaart- efficientie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik ben ook zo'n gek.
Koop wel ieder jaar na de Kerst de kaarten in de opruiming, zogenaamd omdat ik het wat goedkoper vind, maar heb er het jaar daarna spijt omdat er leukere in de aanbieding zijn.
Het leukste vind ik de post krijgen en dan proberen aan het handschrift proberen te raden van wie de kaart is.
Vervolgens worden ze allemaal op een deur geplakt en mogen ze hangen tot 2 januari.
Ik heb nu de keuze gemaakt, ik ga door. !!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh zo erg...ieder jaar besluit ik dat het nu echt niet meer doe en dan ineens denk ik aan iemand die toch eigenlijk echt wel een kaartje verdient en voor ik het weet zit ik toch weer te schrijven (wordt wel steeds minder. Eerst namen schrappen van mensen waar nog amper contact mee is.). Eigenlijk vind ik het zo leuk om die kaarten voor iedereen uit te zoeken en een warme wens er bij te doen. Maar het is zo dubbel want waarom alleen met kerst wanneer iedereen dat doet en niet zo door het jaar heen ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk je waarom je de kaarten stuurt: Is het alleen maar om het idee dat mensen niet gaan denken; 'Hé ik heb dit jaar geen kerstkaart gekregen van diegene!' (eerlijk gezegd heb ik dat gevoel wel altijd en meerdere mensen) of wil je echt iets brengen met die kerstkaart? (het is eigenlijk best saai dat er soms alleen namen opstaan, ik ga, als ik volwassen ben en redenen heb om kaarten te sturen als het dan nog 'in' is, hele teksten op de kaarten zetten, om het persoonlijker te maken, maar ik begrijp dat dit veel werk is).

Je kunt 2 dingen doen:

1. Je stuurt nog kerstkaarten maar schrijft er die persoonlijke boodschappen op. Het klinkt allemaal als veel werk, maar ik denk dat je daarna een goed gevoel hebt

2. Je doet eens iets heeeeeel anders: Je gaat langs bij sommige mensen om ze een fijne kerst te wensen. Kost ook veel tijd en werk, maar ik zat vandaag te denken: Wat is nou leuker: Een kaart met je naam (alleen die geschreven naam is iets eigens (sommige mensen schrijven het niet eens meer maar plakken een sticker)) of even langskomen?

Het ligt er natuurlijk aan wat voor persoon je bent, maar dit is wat ik zou doen: Breng er eens verandering in en kijk wat je bevalt. Dat is eigenlijk in het kort wat ik wil zeggen.

Fijne Kerstdagen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je er mee stoppen? Die ene keer in het jaar dat je je familie, vrienden en kennissen een gezond en happy nieuwjaar wenst.

Het is ook hartstikke leuk om ze te krijgen! Het is een mooi gebaar, en toch eigenlijk een kleine moeite?

Misschien een tip, als je het vervelend vindt om kerstkaarten en decemberzegels te kopen? Op de website van TNT en Greetz geloof ik, kan je online je kaarten versturen, en krijgt iedereen toch nog een kaartje per post.

Niet mee stoppen joh. Veel te leuk!!