Wat voor kerstkaart stuur je naar iemand waarvan je weet dat het voor diegene helemaal geen prettige kerst zal worden?

Ik ken zo iemand die net een dierbare is verloren en voor wie het juist een hele moeilijke kerst (en oude en nieuw) zal worden, maar wil wel wat van me laten horen...

14 jaar geleden
in: Kerst
10.9K

Het beste antwoord

Mijn kerst was vorig jaar zo, een dierbare was in november gestorven en half december stromen de kerstkaarten binnen. Als je verdriet eigenlijk op het toppunt is.
Ik was blij met alle kaarten waarin in ieder geval aandacht aan mijn verdriet werd besteed. Een speciale kaart hoeft eigenlijk helemaal niet, als je gewoon maar in de binnenkant even iets persoonlijks zet, waarin je de ander sterke wenst of zo. Schrijf datgene dat bij jou past, die ander snapt dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Een niet opvallende discrete kerstkaart en sobere bewoordingen maar uit het hart.Dat laatste vooral.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kerstkaart zou niet gepast zijn,misschien een bezoekje of een warm telefoontje,het is moeilijk omdat ik je relatie met betreffende niet ken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX ligt nu in bed, dus ik zal even antwoorden:

Je moet je altijd verplaatsen in de ontvanger.... Pas dan ga je begrijpen wat die ontvanger zou willen hebben.... Als die zich tenminste in jou verplaatst.... Maar voor Karma heb je geen kerstkaarten nodig.... Die komt ook zonder postzegel aan... En ik kan het weten...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ha, die Misslobe;

Of het per sé een kerstkaart moet zijn, maar in ieder geval een kaart met schrijfruimte. Een warm persoonlijk woord is in zo'n situatie altijd op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een natuurkaart/foto sturen, en schrijven, dat ik in deze dagen erg veel aan hem/haar denk, en dat ik altijd klaar sta voor een wandeling, als hij/zij gezelschap zou wensen...in m'n eigen woorden, natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel mooi
Ik heb het zelf ook gehad, zo`n geval. Ik heb een mooie, stemmige kaart gekocht, zonder opschrift (zalig kerstfeest enz.) en ik heb er een persoonlijke brief ingedaan, waarin ik o.a. geprobeerd heb haar te laten weten dat er met haar meegeleefd wordt, heel veel kracht en sterkte toegewenst en toch een nieuwjaar met de beste wensen, een goede gezondheid en dat het komende jaar beter zal worden. Ze vond het een echte hartversterker juist op de dag dat ze hem opende en was er erg blij mee.
Juist zo iemand moet je de beste wensen doen toekomen in het voor hem/ haar zware komende nieuwe jaar.
14 jaar geleden
Zelf zou ik dan geen Kerstkaart maar een kaarsje/knuffeltje of iets anders kleins sturen/brengen met daaraan bijv de wens dat er in al die donkere dagen ook wat licht zal zijn
of een bos bloemen : 'woorden zijn niet toereikend, bloemen evenmin. wij/ik denken aan je'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stemmige kaart zonder tekst (en zeker een prettige of vrolijke kerstdagen) , met wellicht een gepaste nieuwjaarswens voor 2010. Een wat uitgebreidere, handgeschreven tekst is denk ik het meest gepast. Je kunt schrijven dat je in gedachten bij hem/haar bent en eventueel vele sterkte of kracht toewensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste verkooppunten van kerstkaarten (Blokker, Priméra oid) hebben ze standaards met kaarten van Hallmark die bedoeld zijn voor mensen die een moeilijke tijd doormaken en voor wie deze maand extra verdrietig is. Er staan hele mooie, meelevende teksten op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stuur in dergelijke gevallen geen kerstkaart maar een andere mooie kaart met daar een mooi gedichtje op en een stukje tekst van mezelf....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij sturen altijd een kaart met een foto van ons gezin of alleen de kinderen. Iedereen weet dat en ze zouden het ook niet leuk vinden opeens een heel neutrale kaart te krijgen. Vorig jaar hebben we er voor vrienden die in een moeilijke tijd zaten er inderdaad wel een briefje bij gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een algemene kaart met een bloem erop of zo.Erop schrijven dat je vooral tijdens de komende dagen extra aan die persoon denkt en dat je ze heel veel sterke wenst.
Dat is heel lief van je dat je dan toch iets van je laat horen.En dat jij er van bewust bent dat het een andere kaart hoort te zijn.
Ik zeg dat tegen je omdat ik ook wel eens in een nare situatie gezeten hebt dat mensen gewoon standaard een kerstkaart naar mij stuurde waarop stond prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar ,dat was onnadekkend en pijnlijk. Ik snapte het echt niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
onnadenkend bedoel ik ,terwijl iedereen op de hoogte was van mijn situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je aan iemand denkt brand je voor diegene een kaarsje. Zo ook voor overledenen. Een kaars is toch een licht(punt)je in de duisternis.
Dus ik zou een mooie sfeervolle kaart van een brandende kaars sturen en daar een bijpassende tekst bij maken.

Overigens hebben we 2 kerstdagen, en ook nog een extra zondag er achteraan... is het geen idee om zelf een lichtpuntje te zijn voor deze persoon en even persoonlijk langs te gaan met je kaart? Moeilijk, maar wel denk ik in deze tijd van warmte en liefde heel toepasselijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen flashy kaart maar een neutrale sobere.Je kan beginnen met te zeggen dat je ondanks alles toch van je wil laten horen en dan woorden van troost die welgemeend zijn.