De feestdagen komen er weer aan, wat vinden jullie ervan en hoe wordt dit gevierd?

Gezellig dat wel. overdag met ons gezinnetje en einde van de middag naar mijn schoonouders om gezellig te dineren. De tweede kerstdag is mijn man meestal werken en dan duurt de dag erg lang, ook voor mijn zoontje want er komt natuurlijk niemand binnen/buiten spelen.
Een daagje weg is meestal heel erg druk dus misschien kan ik wat tips vinden in jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst

Het beste antwoord

Kerst is voor mij altijd 'het gezellig samen zijn met familie' geweest. Nu worden deze dagen wel wat anders ingevuld dan zo'n 15 jaar geleden, maar volgens mij hebben we zo'n beetje elk jaar wel een leuk spel gedaan.
Dat kan van alles zijn.. van een groot uitgebreid spel tot kleine simpele spelletjes of puzzeltjes tijdens een 'spellenmiddag'. Door dit samen te doen met een leuk muziekje aan, kaarsjes aan, iets lekkers op tafel, evt gordijnen dicht en een knusse sfeer in huis kun je er samen iets heel gezelligs van maken. En gezellige sfeer is wat ik belangrijk vind tijdens de kerstdagen.
Een leuke film kijken of iets leuks op tv, of iets lekkers maken (toetje ofzo voor 's avonds) of iets bakken samen met je zoontje is misschien ook wel een idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Pff feestdagen, een heel gedoe met heen en weer gereis tussen ouders en schoonouders.
En mijn ouders zijn gescheiden, dus heb 3 kerstdagen nodig om iedereen te kunnen bezoeken.
*zucht*
En afhankelijk van het rooster, moet ik of mijn vriendin wel werken met kerst. Dit jaar voor het eerst samen vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij zoeken huisje in de buurt op, kunnen we ons toch onttrekken aan de verplichtingen, maar ook weer niet helemaal, ideaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gaan vaak weg op wintersport. Heerlijk weg, geen lange hangdagen, druk gedoe met boodschappen doen eten op tafel zetten, en hebben we wel genoeg van alles in huis. Maar we nemen altijd een kerstboom mee, dat is traditie.

Ook zijn er wel momenten geweest dat we thuis waren, en gingen dan gezellig ouderwets sjoelen, of andere spelletjes doen. We zijn ook een keer naar een subtropisch zwembad gegaan en hebben dit van te voren gereserveerd.

Je kan ook gezellig samen lekker knutselen, iets lekkers bakken, foto's bekijken, misschien is ballorig wel open.

En misschien heeft je zoontje nog een leuk idee. En als je het echt niet weet dan kan je ook naar Oranjestad toe, is overdekt. Maar ligt er natuurlijk ook aan waar je woont.