Nee, in China is Kerstmis zeker geen officieel feest.
Maar vele niet-Christelijke Aziaten profiteren niettemin van de kerstsfeer om te vieren en cadeautjes uit te wisselen. Ook in het Verre Oosten hoeft men dus niets te missen van de betoverende kerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, het wordt wel gevierd. Maar het is oorspronkelijk geen traditioneel Chinees feest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kerst wordt in China alle. In de grote bekende steden als Shanghai en Beijing gevierd vanwege het westerse ideaal dat ze willen navolgen. In de kleinere steden en dorpen van maximaal 5 miljoen inwoners wordt het niet officieel gevierd, dit weet ik uit eigen ervaring. Ik ben zelf van Chinese afkomst.