Hoeveel procent van de Nederlandse bevolking vragen mensen die arm zijn om een kerstmaaltijd met hun te nuttigen?

Met kerstmis worden meestal de familieleden en bekenden genodigt om aan te schuiven voor het kerstdiner.
Mijn vraag is hoeveel procent van onze bevolking in Nederland nodigd b.v. onbekende en arme mensen uit die het niet zo breed hebben.

12 jaar geleden
in: Kerst
1.8K

Het beste antwoord

Heel weinig. misschien 1%. Maar we zouden het eigenlijk wel moeten doen, vind ik.
Maar dan moet iedereen het er wel mee eens zijn.

Het is overigens helemaal niet erg om naast een zwerver te zitten hoor, dwz als je erop bent voorbereid, juist heel leuk.
Ik heb bij en met dak- en thuislozen gewerkt en ik vond de kerstmaaltijden heel prettig om te verzorgen en bij te wonen. Het is heel boeiend en leerzaam om te horen hoe mensen zwerver zijn geworden. Soms is het goed te bedenken dat de grens tussen wel en geen zwerver zijn, heel dun kan worden. Vooral in deze tijd van recessie.

Ik beschouw deze vraag als een oproep, maar ik ben bang, dat wij dit jaar er niet aan mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je dat iedereen het ermee eens moet zijn? Als dat een vereiste is, gaat het zeker niet gebeuren. Verder heb ik vaak gemerkt dat ze tamelijk ongewassen zijn, en ook niet vaak schone kleren aan doen. Met andere woorden, ze stralen een bijna middeleeuwse stank uit. Echt niet prettig om naast te zitten. Als je heel stil zit en de lucht niet laat bewegen proef je het eten misschien nog.
j5m
12 jaar geleden
Jij hebt het hart op de goede plek bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (4)

Nou, dat zullen er niet veel zijn..... ik schat hooguit 2%.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha niet veel??? dat is toch nog zo n 320000 hoor;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk eerder 0,1%, ofzo...
Ik denk fors minder dan 1 procent, sterker nog ik heb er nog nooit van gehoord. Wel nobel natuurlijk, maar wie wil er nou naast een zwerver aan tafel zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- van mij...ook een zwerver is een mens..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikke niet!!!!!!!!!!!!!!!!!! (+je!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
marion, dus jij hebt wel een zwerver uitgenodigd voor kerst?
Bedoel je in de prive sfeer of via een stichting? In de prive sfeer zal het niet of nauwelijks voor komen dat dat gebeurd omdat dat (nog) niet gebruikelijk is. Misschien de helft van de helft van 1% ( even geen idee hoeveel0,000 % dat is maar goed) En zoiets bij bijna niemand op komt En omdat en dat is misschien heel grof gezegd daar gewoonweg bijna niemand op zit te wachten. Heel veel mensen zijn namelijk toch heel erg achterdochtig. Wie haal ik in huis? Wat voor risico loop ik daarmee? Zal ie van mijn spullen af kunnen blijven? En andersom kan een onbekende of dakloze ook denken van waar kom ik terecht ? Is het eten wel betrouwbaar? Wat zijn ze met me van plan na het eten? En dat soort gedachten maken het toch dat het niet of nauwelijks voor komt. Bij stichtingen zoals het leger des heils bijvoorbeeld is dat anders. Daar word elk jaar wel een soort van kerstmaal bereid voor dak en thuis lozen. En dan zitten er ook vaak mensen bij elkaar aan tafel die elkaar niet kennen een maaltijd te eten die klaar gemaakt is door een voor hun onbekend persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is 0,25 %!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha oke bedankt
Ik denk niemand want wie wil er nou een zwerver in huis dat kost ook weer schoonmaakkosten en je moet meer koken, je kan je kerstdiner afval wel onder de brug gooien dan hebben ze nog wat.