Sinds wanneer worden er kerstkaarten verstuurd ?

en wie heeft dat bedacht, en het als eerste gedaan?

13 jaar geleden
in: Kerst
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag en ook goeie

Het beste antwoord

de allereerst kerstkaarten zijn gedrukt in 1843 liefst 1000kaarten voor 1 shilling het stuk.
Ze zijn ontworpen door de tekenaar H.C.Horsley en het bleek een gat in de markt te zijn aangezien er vroeger enkel brieven werden geschreven en verstuurd,nu hoefde je enkel je handtekening te plaatsen en de kaart te adresseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het uitbrengen van een kerstgroet is ouder dan men zou denken. In de Middeleeuwen werden op het Europese vasteland houtsnijwerken met religieuze kersttaferelen aangeboden aan geliefden of kasteelheren.

Het massaal verzenden van kerst-nieuwjaarsgroeten stamt eigenlijk uit de 19e eeuw. De Engelse tekenaar John Callcott Horsley maakte in 1843 de eerste kerstkaart met de pakkende tekst "A Merry Christmas and a Happy New Year to You.” (Vrolijk Kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar voor u) Deze eerste kaart toonde een kerstviering van een gezin.

In de Verenigde Staten begon de in Duitsland geboren drukker Louis Prang omstreeks 1875 met het massaal produceren van kerstkaarten. Deze kaarten waren zeer in trek bij het Amerikaanse publiek en het verzenden van kerstkaarten werd een feit.