Waarom is het meenemen van een flesje water bij een festival een gevaar voor de veiligheid?

Ik mocht geen flesje water mee 'omwille van de veiligheid'. Maar ik kreeg geen antwoord waarom een flesje water een gevaar is voor de veiligheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Om veiligheidsreden heet het dan, want zo'n flesje is een levensgevaarlijk projectiel als baldadige gasten ermee gaan gooien.

Bronnen:
https://www.bd.nl/de-stelling/geef-gratis-...

Een vol flesje water zou je kunnen gooien naar de optredende artiest(en) of naar andere mensen in het publiek. Zo'n vol flesje water kan hard aankomen en dan mensen verwonden. Dat wil men voorkomen.

Ik denk meer dat ze niet kunnen controleren of je er drugs of iets door heen hebt gegooid. Als dat wel zo is, is dat natuurlijk een gevaar voor jouw, Maar ook anderen hun veiligheid

Omdat festivals draaien op winst, winst en nog eens winst. Wat economisch gezien de langste truc in het boekje is. Eten & drinken is op festivals te verkrijgen voor veel te hoge prijzen, dus willen ze mensen hinderen hierop te besparen. Wat zeer jammer is natuurlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100