Is vers sap van de Lidl of Albert Heijn gezond?

Dan bedoel ik niet de smoothie die al in een andere vraag is gesteld, maar de vers sap van de lidl of Albert Heijn die in doorzichtige flesjes worden verkocht. Hier zit namelijk soms wel pitjes of iets anders in. Met vers bedoel ik trouwens 10 dagen houdbaar.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (2)

Vruchtensap, bv sinaasappelsap, bevat veel suiker. Dus is niet gezond.
Binnen een paar seconden klok je een glas sap naar binnen, waarmee je zo'n 3 sinaasappels tot je neemt.
Beter is het dan om 1 handsinaasappel rustig op te eten.
3 jaar geleden
Versgeperst sap is niet per se gezond, ook niet als je het daar ter plekke in de Lidl of Albert Heijn perst. De vezels zitten 'm met name in het vruchtvlees en dat halen de sapcentrifuges en slowjuicers juist eruit. Het pulp in het sap bevat een klein beetje vezels, maar dat is verwaarloosbaar weinig. Zeker ten opzichte van een gewoon stuk fruit. Daarnaast wordt vitamine C wordt afgebroken wanneer het in contact komt met licht. Dus hoe langer het flesje daar in het licht staat, hoe meer vitamine C er wordt afgebroken.