Hoeveel kost het om een dier te laten slachten?

Stel je hebt veel kippen or kwartels en je wilt ze door een slager voor jezelf laten slachten, hoeveel kost dat dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Een varken, schaap of geit (laten) slachten kan in een slachthuis of bij de particulier zelf.

*Thuisslachting:

1) Hoe?
U meldt zich aan bij de Dienst Burgerzaken - Loket Identiteit en Verhuizen in het Administratief Centrum om een slachtbewijs aan te vragen.

2) Wanneer?
Ten minste twee dagen voor de slachting.

3) Wat meebrengen?
Uw identiteitskaart (wanneer een derde, dus niet de betrokkene zelf, aangifte doet van een particuliere slachting, moet deze ook de identiteitkaart van de bertrokkene meebrengen)
Uw saninetnummer (dit is een uniek registratienummer)
Het beslagnummer van het dier
Indien u nog niet beschikt over een Saninetnummer (bv. omdat het de eerste keer is dat u een slachtbewijs aanvraagt), vraagd de Dienst Burgerzaken dit nummer voor u aan. U krijgt dit nummer onmiddellijk mee. Dit nummer blijft altijd geldig.

*In het slachthuis:

U meldt zich aan met u Saninetnummer en het dier.

Kostprijs:

-Bij slachting in het slachthuis:
Gratis

-Bij een thuisslachting:
Waarborg: 25 euro per dier
Per dier 1 zak voor slachtafval: 9 euro
De waarborg kunt u terugkrijgen na aflevering van het slachtafval bij Ivago.
U laat daarvoor het waarborgdocument afstempelen door Ivago. Met dat document kunt u bij Dienst Burgerzaken - Loket Identiteit en Verhuizen uw waarborg afhalen.

In het Administratief Centrum en in de dienstencentra kunt u enkel cash betalen.